درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 06:32:4 FA | AR | PS | EN
اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            






تاریخ نشر: 1399/01/15 - 16:06:1
تعداد بازدید: 557
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

شمار مبتلایان به کرونا در ایران به بیش از ۵۳ هزار نفر و جانباختگان به بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسید
 شمار مبتلایان به کرونا در ایران به بیش از ۵۳ هزار نفر و جانباختگان به بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسید

بنا بر آخرین آمار منتشر شده، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱ میلیون و ۲۶ هزار نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۵۴ هزار نفر رسیده است. آمریکا، اسپانیا و ایتالیا همچنان بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارند و ایران نیز در جایگاه هفتم رتبه بندی جهانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از یورونیوز، اگرچه ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را به ثبت رسانده است اما ایتالیا با ثبت ۱۳ هزار و ۹۱۵ مرگ، بیشترین شمار جان باختگان را در سراسر جهان دارد.

آخرین اطلاعات و آمار جهانی مبتلایان و قربانیان ویروس مرگبار کرونا در روز جمعه ۱۵ فروردین (سوم آوریل) را در این صفحه پیگیری کنید.

نخست‌وزیر روسیه درباره احتمال وقوع بدترین سناریو هشدار داد  میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه روز جمعه با اشاره به اینکه وضعیت شیوع کرونا در این کشور هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است، نسبت به وقوع بدترین سناریوی ممکن در موضوع شیوع این ویروس در روسیه هشدار داد.او گفت: «روشن است که مرحله پیک شیوع این بیماری هنوز نرسیده است و ما نمی توانیم احتمال وقوع بدترین سناریو در این باره را رد کنیم.»بنا بر آمارهای رسمی تا کنون ۴ هزار و ۱۴۹ نفر در روسیه به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۴ نفر نیز جان باخته اند.

 

سنگاپور؛ تعطیلی مدارس و بسیاری از مراکز کاری برای مدت یک ماه

در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سنگاپور، دولت این کشور اعلام کرد تمام مراکز آموزشی و بسیاری از مراکز کاری را برای مدت یک ماه تعطیل خواهد کرد

نزدیک به دو ماه است که سنگاپور تدابیر سختگیرانه‌ای را برای مهار کرونا به اجرا گذاشته و نتایج خوبی نیز به دست آورده؛ نتایجی که حتی تحسین جامعه بین الملل را در پی داشته است.

در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱ میلیون نفر رسیده است، سنگاپور توانست با وجود گستردگی فعالیتهای بین المللی در این کشور، شمار مبتلایان را در سطح پایین هزار و ۱۱۴ نفر نگه دارد. شمار قربانیان این ویروس در این کشور نیز تنها ۵ نفر است.

 

جو بایدن خواستار کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

جو بایدن، از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار کاهش تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه کشورهایی شد که اکنون با بحران همه گیر کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

او در این راستا به بطور ویژه به ایران اشاره کرد و افزود که کاهش تحریم‌ها، ارسال کمکهای پزشکی و درمانی به این کشور را آسان خواهد کرد.

او گفت: «محدود کردن روند ارسال کمکهای بین‌المللی به ایران در وضعیت کنونی آنهم با انگیزه های سیاسی، نه تنها باعث می شود که ایران در قبال بحران کنونی از خود سلب مسئولیت کند، بلکه تهدیدات علیه مردم آمریکا را نیز افزایش خواهد داد.»

او از دولت ترامپ خواست تا مجوز فروش دارو و تجهیزات پزشکی به کشورهای دچار تحریم را اعطا کند و «دستورالعمل جدیدی را در موضوع تحریم‌ها صادر کند تا شرکتهای بیمه، بانکها و سازمانهای بین‌المللی بتوانند «بدون ترس از مجازات شدن» به این کشورها کمک کنند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در ایران به بیش از ۵۳ هزار نفر و جانباختگان به بیش از ۳ هزار  و ۲۰۰ نفر رسید

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه اعلام کرد: «تاکنون ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.»

او شمار بهبودیافتگان را نیز ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر اعلام کرد و افزود: «۴۰۳۵ نفر از بیماران در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارند.»

 

شمار جان‌باختگان کرونا در اسپانیا برای دومین روز متوالی بیش از ۹۰۰ نفر شد

وزارت بهداشت اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که شمار جانباختگان ویروس کرونا در این کشور تنها در یک شب ۹۳۲ نفر افزایش یافته و به عدد ۱۰ هزار و ۹۳۵ نفر رسیده است 

شمار کل مبتلایان به این ویروس در اسپانیا نیز به ۱۱۷ هزار و ۷۱۰ نفر رسیده است. به این ترتیب اسپانیا با پشت سر گذاشتن ایتالیا، جایگاه دوم را در رتبه بندی جهانی ابتلا به کرونا پس از آمریکا به خود اختصاص داد.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار و ۶۴۵ نفر به مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور اروپایی اضافه شده است.

 

تلاش پاکستان و بنگلادش برای توقف برگزاری نماز جمعه

پلیس پاکستان در تلاش است با وضع محدودیتهای بیشتر برای رفت و آمد مردم، از حضور آنها در مساجد برای برگزاری نماز جمعه جلوگیری کند.

همزمان مقامات پاکستان و بنگلادش، کشورهایی با اکثریت مسلمان در تلاشند که گروههای مذهبی محافظه کار را ترعیب کنند تا قوانین مربوط به حفظ فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا را اجرا کنند.

 مقامات ایالت سند پاکستان به مرکزیت شهر کراچی از ظهر جمعه به مدت ۳ ساعت قوانین سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشته اند تا مانع از خروج مردم از خانه‌هایشان و حرکت آنها به سمت مساجد شوند

تا کنون ۲،۴۵۰ نفر در پاکستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۳۵ نفر نیز جان باخته اند.

 

هشدار مقامات چین به ساکنان ووهان: همچنان در خانه‌ها بمانید

یکی از مقامات ارشد مرکز کنترل و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا در چین، به ساکنان شهر ووهان هشدار داد که با وجود کاهش قابل توجه شمار مبتلایان در چین، همچنان هشیار باشند، در خانه‌های خود بمانند و از رفت و آمد در سطح شهر خودداری کنند.

بنا بر آخرین گزارش‌های منتشر شده، شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین تنها ۳۱ نفر بوده و به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به ر قم ۸۱۶۲۰ رسیده است.

چین هم اکنون پس از ایالات متحده و سه کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا و آلمان جایگاه پنجم را در رتبه بندی جهانی ابتلای به کرونا دارد.

شمار قربانیان این بیماری در چین نیز به ۳۳۲۲ نفر رسیده است.

 

افزایش ۱۰ برابری تست‌های کرونا در بریتانیا

وزیر بهداشت بریتانیا روز جمعه وعده داد که تست‌های روزانۀ ابتلا به کرونا در این کشور را تا ۱۰ برابر افزایش دهد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که نظرسنجی‌ها نشان داد بیش از نیمی از مردم بریتانیا معتقدند دولت در قبال شیوع کرونا بسیار کُند عمل می کند.

بنا بر آخرین گزارش‌ها شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۳۳۷۱۸ نفر و شمار جان باختگان به ۲۹۲۱ نفر افزایش یافته است.

 

شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به بیش از ۲۴۵ هزار نفر رسید

شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا به ۲۴۵ هزار و ۳۷۳ نفر و شمار قربانیان این بیماری به ۶۰۹۵ نفر افزایش یافت.

تنها طی ۲۴ ساعت منتهی به جمعه، تعداد ۱۱۶۹ نفر دیگر به جان باختگان این بیماری در آمریکا اضافه شدند که خود یک رکورد محسوب می شود.

گزارش‌های رسیده از ایالات متحده حاکی از آن است که خیابانهای شهر نیویورک، مرکز اصلی شیوع این بیماری در آمریکا، روز پنج شنبه مملو از خودروهایی بوده که در حال انتقال مبتلایان یا اجساد جان باختگان به مراکز درمانی یا سردخانه‌ها بودند.

 

درخواست پکن از دیپلمات‌های خارجی: به چین نیایید

هوا چویینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در جریان نشست روزانه این وزارتخانه با خبرنگاران بین‌المللی اعلام کرد که این وزارتخانه از ابتلای برخی از دیپلمات‌های خارجی به ویروس کرونا مطلع شده است و بر این اساس از دیپلمات‌ها درخواست دارد که به این کشور سفر نکنند.

چین پیش از این نیز برای جلوگیری از همه گیر شدن ابتلابه کرونا، ورود بسیاری از اتباع خارجی به این کشور را منع کرده بود. 

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/15363


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان


پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد


مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها


هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


بیش از ۷ هزار پناهجوی افغان طی ۱۰ روز اخیر از پاکستان اخراج شدند


بخیت خواستار رفع محدودیت‌های تحصیلی و کار زنان در افغانستان شد


هشدار سازمان ملل از افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در افغانستان


ابراز نگرانی سازمان توسعه‌ای ملل‌متحد نسبت به احتمال کم آبی در افغانستان


هشدار از احتمال برف و باران در 19 ولایت افغانستان


بازداشت ۴۵ پناهجوی افغان توسط نیروهای ترکی


چین برگشت‌کننده افغان از پاکستان کمک می کند


مدرکی از دخالت پناهجویان افغان در ناامنی‌های پاکستان نیست


ناتوانی اکثر شهروندان افغانستان به تامین غذا و مسکن


احتمال برف‌باری و بارندگی‌های شدید در ۲۹ ولایت کشور


ساخت 470 کیلومتر کانال آب توسط سازمان ملل متحد در افغانستان


با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان ۲۷۷ افغان اخراج شد


پس از 12 سال؛ یک زن در ولایت غزنی از زندان خانگی آزاد شد


تاخیر در کار بازسازی جاده بادام باغ و شکایت باشندگان این منطقه


افزایش شمار تلفات سیلاب ها به ۶۶ تن در کشور


آمادگی ها برای مهاجرین اخراجی از پاکستان در گذر گاه تورخم


مسدود شدن دروازه تورخم به روی بیماران فاقد اسناد قانونی


انداختن زباله‌ها در دریای کابل ممنوع شد


باران و سیلاب، راه های ارتباطی مرکز با والسوالی های نورستان مسدود کرد


افزایش سطح تولید برق در بندهای داخلی کشور


بازگشایی شاهراه سمنگان - بلخ به روی ترافیک





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.